fredag 27 februari 2009

Sol sol =)

Igår var det en solig, vacker dag här i Dunedin. Jag kunde t.o.m. gå runt i trekvartsbyxor och få lite färg :). Då det var soligt passade jag på att tvätta kläder. Jag kunde sitta utanför tvättrummet och "sola" medan maskinen höll på.

P26-02-09_13.39

På kvällen var det dags för första sammankomsten med föreningen jag precis gått med i (Students' classics society). Det var en fest hemma hos en av medlemmarna som också är jobbarkompis med Mia och Thalia på KFC. Det var trevligt och roligt att träffa lite nya människor.

Idag har jag varit på Prelim Lecture för min Classics-kurs. Det är lite info om schema och böcker inför lektionerna som börjar nästa vecka. De andra kurserna hade ingen Prelim-grej, men schemat finns som tur var på nätet. Varje lektion är på 50 min vardera och jag har minst en lektion om dagen och ingen före kl 12 (förutom när jag har tutorials, som jag inte riktigt kommit på vad det är, kanske gruppövningar eller nåt). På måndagar börjar jag så sent på kl 15. Vad jag mer ska göra idag vet jag inte rikigt, har inget planerat. Kanske bara stanna hemma och ta det lite lugnt.

1 kommentar: