torsdag 2 april 2009

Mer pluggande

Leonardo Vitruvian ManNu sitter jag och gör en ny powerpoint för Unit 2 quizet på tisdag i Konsthistorian. Mycket fler konstverk och en del planer över byggnader som man måste kunna tills dess. Men det ska nog gå fint. Nu började jag flera dagar tidigare än inför förra quizet. Jag var även en liten sväng på biblioteket idag och kopierade 80 sidor ur boken Art across Time för att vara lite mer effektiv i mitt pluggande. Det är värt 20:-. Konsthistoria är verkligen jätteintressant, även om det är lite jobbigt på lektionerna ibland då kära dr. Erika Wolf säger väldigt mycket om varje konstverk och man kan inte skriva ner allt. Både pga tidsbrist och kramp =P. Just nu är det Hög-renässansen som vi håller på med och Mannerism, men det är inte lika intressant. 

Nepp, nu ska jag försöka göra klart powerpointen. Imorrn ska jag göra en powerpoint för att repetera arkeologi-kursen som vi också har prov på i nästa vecka. Mycket händer i nästa vecka helt enkelt. Två prov och en uppsats, och så börjar Midsemester break på fredagen.

Bye bye!

Technorati-taggar: ,

2 kommentarer: