tisdag 7 april 2009

Det dundrar på mitt tak

För det ösregnar utanför. Tur att man sitter inne och skriver på sin uppsats. Jag hade tur innan idag och lyckades undvika regnet varje gång jag var ute.

Som sagt, jag sitter och skriver på min mytologi-uppsats. Vi ska jämföra olika skapelseberättelser, den grekiska, den bibliska och en egenvald, nordisk för min del, och det är faktiskt väldigt spännande att med hjälp av psykoanalys bryta ned myterna för att undersöka de olika betydelserna.

Idag har jag även haft ännu ett Quiz på konsthistorian. Det kändes ganska bra, men kanske inte riktigt lika bra som förra gången. Jag hade lite problem med olika definitioner av de olika uttrycken som finns inom konsthistorian. Det är något jag får öva på under mitt Midsemester-break som börjar på torsdag eftermiddag. Vi fick även mer information om uppsatsen vi ska skriva. Alla ämnen har en uppsats man ska göra under terminen. Men efter denna veckan dröjer det några veckor innan det är dags för prov eller inlämning igen.

Nu ska jag fortsätta med min uppsats, innan jag ska lägga mig vid en vettig tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar