torsdag 19 mars 2009

Tacogratäng FTW!

Idag har vi haft knytkalas med några av de andra flatsen i huvudbyggnaden. Jag gjorde tacogratäng, som jag själv var väldigt sugen på. Tydligen var de andra det med, för det fanns inte mycket kvar alls när jag skulle gå och jag gav även ut receptet. Detta gjorde mig väldigt stolt och nöjd. Det är inte ofta jag får komplimanger för min mat. Mest att det var gott, men idag var det "det godaste av allt". Så nu lär det lagas tacogratäng allover Manawa.

Skolan har gått bra också. Jag har haft min första tutorial i Mytologi-kursen. Det var lite läskigt, för man skulle diskutera i grupp och jag är fortfarande lite blyg. Men några synpunkter fick jag fram :-). Jag är den enda som inte har engelska som modersmål i tutorial-gruppen. När man är utomlands såhär långt hemifrån så är man nästan lite exotisk som svensk. Längre från Sverige kan man ju inte komma ;-). Men skolan är fortfarande väldigt rolig och man skulle nog kunna säga att jag ännu är i "the honeymoon-phase" som de pratade om på International Student Orientation i slutet av februari. Dialekten är fortfarande kul och jag trivs väldigt bra. Även om jag längtar hem ibland, men för mig är det alldeles lagom långt kvar tills jag ska åka hem.

För helgen har jag inget planerat förutom att plugga. Vi ska ha ett litet test på konsthistorian på tisdag och jag måste kunna en massa konstverk och saker om dem. Men några avsnitt av Xena och NCIS ska jag nog hinna med. Jag hinner nog med ett avsnitt av NCIS innan jag ska sova också.

Ha det gött!
gästbok och besöksräknare

1 kommentar:

  1. Men det ar val klart att tacogratangen ar en sann vinnare: det ar tur att jag inte visste om att du planerat att laga den just da for i sa fall hade du blivit valdsgastad och gratangen stulen... ;)
    Men du jag har allt ett forslag pa vad som kan goras i helgen. ska forsoka fa ivag ett meddelande te dig heh

    SvaraRadera