onsdag 20 oktober 2010

20 oktober

Idag är det plugg som står på schemat och lite spel ikväll. Pluggandet består av att skriva en uppgift om VFU:n (verksamhetsförlagd utbildning), om en lärande situation som hände där. Vi ska ta den lärandes perspektiv, alltså elevernas. Jag var på en gymnasieskola i Mölnlycke och hade det jättekul. Men kan inte berätta om det då man som lärare står under Sekretesslagen.

Jag åkte till Jönköping igår och ska stanna här hela veckan, för att vara barnvakt i helgen. Igår hade vi ett gästevent med MK och det var lika kul som alltid. Jag hade två fantastiska gäster med mig. Sedan väntar lite mer jobb denna veckan. Det jag vill dela med mig från igår, och från andra utbildningar är att Drömma. Alla kan ha drömmar, man måste inte jobba med MK. Dröm mycket och dröm stort. Lev för att uppnå dina drömmar och du kommer att må mycket bättre.

Rosa rosor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar